torsdag 1 april 2010

Träning 100401

Dax för träning igen! Det är så sjukt kul att träna så jag väntar hela dagen på att det ska bli dax. Idag fick vi trava över bommar samt jobba med en hel del galoppfattningar. Klivija var pigg och rejält på hugget. Redan när vi travade fram ville hon fatta galopp och i galoppen gjorde hon ett litet glädjeskutt vilket kändes som ett stooort skutt när jag red. Hon är otålig och har emellanåt lite väl bråttom, lär sig snart när och var jag ska genomföra en fattning och har inte tid att vänta på det utan fattar själv galopp. Hm, det måste vi förstås jobba vidare med. Min balans kändes betydligt bättre idag, jag vet att jag har massor att träna vidare på med min sits, men det kändes som om jag merparten av tiden verkligen fick henne framför mig idag. Igår kväll när jag skulle somna så låg jag och tänkte på vilken bra sits jag skulle ha idag när jag red och letade efter känslan som det innebar. Visualisering är kraftfullt, det ska jag fortsätta med och hoppas att det bidrar till fortsatt utveckling. Klivijas utveckling är det i alla fall inget att klaga på. Hon jobbar på och gör hela tiden nya framsteg! Idag fanns inte ett spår av protester annat än att hon emellanåt slänger med huvudet när det är lite jobbigt, men även det blir bättre och bättre. Ser redan fram emot nästa träning!

2 kommentarer:

  1. Haha vilken goo första-bild på bloggen!
    Härligt att det går så bra på träningen. Kram Sis

    SvaraRadera