fredag 30 april 2010

Uppsutten hoppning och första träningen på bortaplan!

Igår var en mycket lyckad Klivija dag! Jag är SÅ stolt över min prinsessa! Igår var första gången som vi åkte iväg för att träna på bortaplan. Det var även första gången för mig sedan jag köpte häst för snart två år sedan som jag packade transporten för att åka på träning och inte till klinik (!). Dessutom bestod träningen av uppsutten hoppning för första gången med Klivija! Jag är verkligen supernöjd med gårdagen! Klivija gick rätt på transporten när vi skulle iväg till Anki där vi skulle träna och var lika lätt att lasta på hemvägen. Väl på plats var Klivija supercool även om det fanns massor att titta på såsom hästar i hagen bredvid paddocken, traktorer, hus, andra byggnader och en lösspringande hund mm. Träningen började med att jag fick värma upp och sedan trava över ett litet kryss. Klivija verkade mest tycka att det var någon som ställt något ivägen, alltså ingen överansträning här alltså, men hellre det än överhopp! Därefter fick vi ta det lilla hindret i galopp i båda varven vilket också gick bra. Klivija var idel positiv och koncentrerad på uppgifen. Vi fick slutligen hoppa ett par språng på ca 85 cm före vi joggade av. Klivija blev rejält trött av alla intryck och de nya uppgifterna i form av hoppning men skötte sig utomordentligt och verkade mycket nöjd! Trött och nöjd, det var matte oxå som inte själv hoppat regelbundet på flera år. Här finns film på min underbara häst! Tack Cissi för filmning, moraliskt stöd och sällskap! Tack Anki för rolig träning, som vanligt! http://www.youtube.com/watch?v=3WHyDMkC2sI

4 kommentarer:

  1. Wow! Kollade filmen med ett stort leende! Jisses vad ni är duktiga - BÅDA!! Kram sis

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt gick så bra :-)

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad hon hoppar.. :-D Superduktigt!!

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja jag är superstolt över prinsessan!

    SvaraRadera