lördag 17 april 2010

Ponny på rymmen

Igår tog jag med Boss till paddocken för att longera honom. Han var väldigt pigg och lite busig så jag valde att först släppa honom lös så han fick göra av med lite energi, vilket var väldigt uppskattat. Han lekte, brallade och gjorde diverse bocksprång. Vid ett tillfälle galopperade han mot öppningen som är stängd med två plank och jag hann tänka; "Han hoppar väl inte över?", men han vek bara undan och galopperade vidare. Boss busar vidare, galopperar i en mjuk sväng och helt plötsligt tar han av i en tvär sväng, mot öppningen och hoppar över staketet och galopperar vidare mot stallet. På grund av den tvära svängen kom han lite snett, touchade planket något så att han "rev" men det var inte långt ifrån att han klarade språnget. Jag vet faktiskt inte vilket som hade varit roligast att ha på film, hans smitning eller minen på mig, jag kände hur hakan föll ner till knäna eller marken kanske... Ke? Vi har haft hästar lösa i paddocken förut men ingen smitare. Inte ens min förra häst som mätte stolta 172cm i mankhöjd funderade på att hoppa. Men så kommer här en liten kaxig ponny och rymmer! Staketet är 120cm högt så hoppa det kan han tydligen Boss :-). Det bör tilläggas att Boss undkom utan skador. Han galopperade in hos grannen som var bussiga att fånga in en något upprymd ponny. Tack H & S! Nu ska jag åka till stallet för dagens inplanerade övning - löshoppning.....

3 kommentarer:

  1. Åh han är ju så grymt söt den dära.. :-D <3

    SvaraRadera
  2. Irene: Ja ungefär så sa jag oxå fast lite lite värre.... Tur det gick bra iaf!
    VildeKaja: Han är en sån SÖTIS! Omöjlig att inte gilla!

    SvaraRadera