måndag 5 april 2010

Promenad och longeringspremiär för Boss

Boss är verkligen supertrevlig att jobba med! Idag gick min syster, jag och Boss en liten runda i skogen. Det var andra gången vi var ifrån de andra hästarna och på egen hand. Boss tyckte det var spännande men kanske lite lite läskigt också. En gång gnäggade han högt och gällt men annars var han cool som bara den. Efter promenaden gick vi till paddocken där jag longerade Boss för första gången. Min syster fick först hjälpa till och leda runt honom några varv och sedan longerade jag på egen hand. Boss höll fint avstånd från mig och tog ut volten och travade på som om han aldrig gjort annat. Några gånger försökte han vända inåt i volten men så länge jag höll position och manade på honom så travade han som ett proffs. Det är jättekul att jobba med honom, han är så duktig! De senaste dagarna har han provat både täcke, täckesgjord och benskydd och igår lade jag för första gången på en sadeln (lös som jag höll i) vilket även det gick lysande. Fortsättning följer! FILMKLIPP:

4 kommentarer:

  1. Han är en riktig cooling ;-) /Sis

    SvaraRadera
  2. Jättenyttigt att gå i skogen.

    SvaraRadera
  3. Sis & Cissi: Ja verkligen!
    Irene: Det är toppen! De får med sig så mycket!

    SvaraRadera