söndag 5 december 2010

Besök hos Klivija

Igår var jag på besök hos Klivija, längre än en dag kunde jag inte vänta.... Marianne som ska utbilda henne undrade skämtsamt om jag inte var trött på henne efter strulet med lastningen dagen innan :-). Klivija hade redan funnit sig till rätta vilket känns toppen. Så var det dax för första träningspasset, Marianne började med att checka av Klivijas uppmärksamhet genom enkla ledövningar på banan. Först var Klivija bara intresserad av de andra hästarna i hagen bredvid, men efter en kort stund hade Marianne hennes uppmärksamhet. In i stallet igen och byta om till tömkörningsutrustning. Marianne jobbade henne över hela banan och fick därmed själv ett rejält träningspass. Till en början rådde det delade meningar om vilket håll ekipaget var på väg men efter en stund slappnade Klivija av och samarbetade helt. Jag gillar verkligen sättet Marianne jobbar henne på, lugnt, metodiskt och väldigt tydligt. Klivija är en bestämd dam med mycket åsikter men får man henne med sig gör hon allt för en. Kändes jättebra att hälsa på men saknar allt min skrutta!

1 kommentar: