söndag 5 december 2010

Klivija har åkt på träning

I fredags körde Madde och jag iväg Klivija på träning - var länge tveksam om det skulle gå och köra pga vädret och ev dåligt väglag men i fredags var det hyfsat. Den annars så lättlastade hästen ville dock absolut inte gå på transporten trots utlovad fri tillgång på grovfoder på det träningsstallet. Nä, hon skulle INTE åka hemifrån. Dessutom lyckades vi ha sönder en grej på transporten så vi fick ta en pause för att laga denna med hjälp av min snälla sambo och pappa. Med hjälp av Cissi och outtröttligt tålamod från Madde och mig kom vi tillslut iväg. Det gick i alla fall toppenbra att köra och Klivija stod perfekt i transporten.
Klivija går ihop med tre valackar, tror de är 2 och 3 år. Ihopsläpp gick bra, Klivija var rätt tuff till att börja med, men mjuknade ganska fort så de blir nog kompisar allihop - skönt! Även om jag är övertygad om att hon kommer ha det toppen på alla sätt kändes det jättekonstigt att åka hem utan prinsessan, Klivija betyder SÅ mycket för mig!

4 kommentarer:

  1. skall bli jättespännande att följa hennes utveckling.

    SvaraRadera
  2. Kul att det händer saker :) är det något känt utbildningsstall hon har åkt till? :)

    SvaraRadera
  3. Tur att hon stod stilla i transporten när ni körde. När jag körde upp Disco till nya stallet, höll han cirkus i transporten. INTE kul. Lycka till, skönt att hon trivs.

    SvaraRadera
  4. VK: Vidare rapporter kommer såklar!
    Emma: Nej, det är nog inte så jättekänt, det är ett mindre utbildningsstall.
    Irene: Fy vad jobbigt att han jazzar därbak, inte roligt!

    SvaraRadera