tisdag 14 december 2010

Träning i iskylan!

Brrrr, det är verkligen superkallt. Igår trotsade Boss och jag kylan och tränade i paddocken. Longerade först och tömkörde sedan, var själv för första gången med just detta och det gick utmärkt! Eller ja kanske lite vingligt i vissa fall men men!
Idag är det om möjligt ännu kallare! 15 minus när vår tränare Anki kom på besök och hjälpte oss med dagens övning som bestod av longering och sedan red jag återigen på Boss. Idag flera varv faktiskt, med sadel och inte som sist barbacka. Anki gick bredvid och ledde honom men jag använde försiktigt hjälperna både tygeltag och skänklar och så självklart rösten då! Efter ett par varv, svängar och halter kopplade Anki loss linan och så "red jag själv" medan Anki gick före. Boss skötte sig helt utmärkt, underbara gulliga luddiga ponny :-).

5 kommentarer:

  1. Ja inte e det roligt att vara ute när det e så kallt.....Kul att den "lilla söta lurviga" ponnyn sköter sej så bra!!

    SvaraRadera
  2. Ååå coolt, men oj vad fort saker händer nu med gulleplutten! Så häftigt! Vad fina ni är och förstås så DUKTIGA (både du och ponnypojken!!!) Kram Sis

    SvaraRadera
  3. Nice:)) Då kan vi kanske hinna med ett par vändor ut i skogen innan jag åker bort?
    Jag ska få diplomen idag förresten (!)

    SvaraRadera
  4. MMCS & Sis: Ja det är skönt att det går så bra!
    Cissi: Det vill vi GÄRNA! Gött med diplomen :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt, jag beundrar ditt mod men förstår att han säkerligen utstrålar lugn och att ni passar varandra =) Han är fantastiskt fin Bossen.

    SvaraRadera