söndag 5 december 2010

Jag har RIDIT på min ponny!!!!!!!!!


På fyra ben går den som jag gillar allra bäst, gillar gillar gillar allra bäst....
Jobbade vidare med Boss på linan, han har velat vända i höger varv, nu gick det betydligt bättre. Han har lätt för att lära och tycker det är kul! Anki kom och vi jobbade för andra gången på töm. Även här en märkbar förbättring och utveckling, Bossen har redan lärt sig vad det handlar om. När vi var färdiga ledde Anki mig medan jag hängde på Boss. Inga problem alls. Jag har hängt, knött och hoppat vid sidan av honom så han reagerar inte på mattes konstigheter. Efter att jag hängt ett halvt varv satte jag sonika upp (barbacka) och "red" (åkte) 1,5 varv i paddocken. Tyvärr saknas bildbevis men det gick utan problem och jag kan lova att Bossen har en härlig och vägvinnande skritt. Jag ser verkligen fram emot fortsättningen! Bilden ovan är tagen av uppfödaren och är från förra vintern.

5 kommentarer:

  1. Det är alltid en underbar känsla första gången!

    SvaraRadera
  2. Wow Wow Wow Wow! Vilka framsteg! Underbart härligt kära syster!

    SvaraRadera
  3. Åh shit vad ursöt han är... <3 <3 ... alldeles kär i din ponny!!

    SvaraRadera
  4. Va roligt!!Självklart får man ju räkna 1,5 varv som att rida när dom e så "små";))

    SvaraRadera
  5. VK: Naaaw! Det är jag med, såklart. Inte svårt att bli! Kan ju oxå bero på att han är Frazzeman i miniatyr typ :-). Hade varit roligt att haft de båda ihop och gjort ngt! Pauseunderhållning nästa år i Globen kanske ;-)
    MMCS: Så bra, då gör jag det :-)

    SvaraRadera