söndag 7 mars 2010

Från klarhet till klarhet!

Fotogenic?
Måste bara skryta om Klivijas och mina fina framgångar! Vad har hänt nu, kanske någon tänker, vad har de lyckats med? Har de hoppat höga hinder? Ridit högre skolor? Tävlingsdebuterat? Eller vad? Nä, inte riktigt så, inte än, men för oss som slitit hela vintern med skador, strul med utrustning och där emellan hrm viss överskottsenergi, i kombination med att matte inte ridit aktivt på 1,5 år pga skadade hästar är det i annat vi ser fina framgångar. Så vad är det då som har hänt? 1. Vi är igång och rider på bett och det går bättre och bättre! Klivija accepterar bettet mer och mer nu, på förra träningspasset på banan kunde jag skönja ett svagt svagt "läppstift" i vitt, nja kanske snarare lippgloss men ändå. På precis samma sätt var det med min älskade Lunaro, före vargtand = inget läppstift, efter vargtand = undan för undan lite läppstift, först på den sida som tanden inte suttit på och sedan jämnt. 2. Sadeln fungerar och ligger still när jag sitter upp! Det hänger ihop med att Klivija inte spänner sig på samma sätt längre så jag kan dra åt sadelgjorden lagom mycket för att kunna sitta upp. 3. Jag har suttit upp själv flera gånger, senast igår. Det vill säga Klivija står i alla fall still tillräckligt länge för att jag ska svinga (öh kravla) mig upp. 4.Vi red ut igår, på en för oss riktig "långtur" tillsammans med Cissi och Ikaroz. Vi hittade dessutom några sträckor där det var snö och inte is och där det gick att trava vilket var underbart! Hela dagen igår tänkte jag på den underbara ridturen i vinterlandskap med varm marssol och trevligt sällskap och njöt! Men det är väl så, är man van vid att promenera vid hand, borsta, borsta, borsta, lägga gipsbandage, åka till klinik och promenera vid hand uppskattar man en skritttur på isig asfaltsväg lite mer. Men vissst längar vi efter mer och mer och mer nu. Det bästa är i alla fall att fina Klivija går från klarhet till klarhet! Fina häst!

5 kommentarer:

  1. Förstår att det måste kännas härligt!

    SvaraRadera
  2. Ahhh, underbart! Söta söta - härligt att få vara hos er i förmiddags //Sis

    SvaraRadera
  3. Hoppas du slipper fler problem nudå, det har du väl änna fått för mycket av. Kam Hanna

    SvaraRadera
  4. Åh, ännu en 05-a.. och inte bara jag som dras med småbekymmer om ditten och datten läser jag.. =)

    SvaraRadera
  5. Irene: Ja det är väl "fördelen" med långt uppehåll. Man uppskattar en skrittur på 20 minuter eftersom det trots allt är mer än ingen ridtur alls. Det känns skönt att blicka framåt.
    Sis: Du är välkommen vet du!
    Hanna: Ja! Det får vi verkligen hoppas! Du om någon vet ju alla turer. Jag tänker tillbaka på det där ibland och funderar hur jag orkat, men vad var alternativet? Det var kanske tur då att jag inte visste allt som låg framför mig. Men men, härligt att blicka framåt!
    VildeKaja: Ja det kanske hör till att det är lite strul när de växer både i kropp och själ?

    SvaraRadera