måndag 1 mars 2010

Uteritt!

Äntligen!! Igår satte jag upp och red jag ut själv på Klivja för första gången på länge! Det låter kanske sjukt, men vi har haft sådana sadelproblem att jag helt enkelt inte har kunnat hoppa upp själv! Sadeln gled nämligen åt sidan när jag försökte! Dessutom är jag dessvärre inte smidigast i världen och det underlättar ju inte direkt med halt underlag och tonvis med kläder. Det i kombination med att Klivija varit grymt rastlös och inte alls förstått vitsen med att matte ska stå och sega vid sidan av. "- Släng dig upp då, så vi kommer iväg", tycks hon säga!
Vår tränare Anki (mer om det en annan gång) eller min stallkompis Cissi har sonika fått slänga upp mig (säkert en syn...). Men så härom dagen började vi träna uppsittning med Anki och med morotspengar som mutor. Så igår gick jag till samma ställe i paddocken med morotsmutor och Klivija stod still medan jag hoppade upp. Vi har inte varit igång så länge efter hovbölden och då har vi hållt oss på banan eller med sällskap. Men så äntligen ut i skogen, bara vi, en sån skön känsla! Vi lär få träna mer på det här med uppsittning men vi är på gång och det är såååå skönt. Red ut en kort skrittur i skogen vilket var mycket läskigt. Det fanns farliga stubbar, nedfallna grenar, stenar och andra läskigheter! Klivja blåste högljutt men gick på trots allt. Hon är så duktig!
Slutligen tusen tack till era fina och uppmuntrande ord, så roligt att läsa!

2 kommentarer:

  1. Nyttigt för dem att komma ut i skog o mark. Lite läskiga saker finns ju förstås, speciellt gråa stenar...

    SvaraRadera
  2. Åh, underbart kära syster :-)
    Bevakar troget bloggen för jag vill veta allt som händer ;-) Kramkram

    SvaraRadera