onsdag 24 mars 2010

Träning 100323

Igår var det dax för träning igen. På BARMARK!! Fantastisk känsla! Jag tog dock det säkra före det osäkra och broddade då det var lite isigt under gruset. Isen gjorde oxå att vi fick hålla oss på spåret merparten av tiden. Klivija var till en början superspänd och letade hela tiden efter anledningar att vara okoncentrerad och få skutta till, hon gör dock verkligen inga stora grejer. Däremot hade matte stora problem att få till lättridningen när hon blev så spänd i ryggen. Nåja, undan för undan slappnade hon av och gick riktigt fint mot slutet. Cissi var med och filmade så äntligen fick jag en liten film från träningen. Något vi oxå stött på under träningarna så här långt är småprotester när det blivit jobbigt. Dessa har visat sig i form av att exempelvis: alltid gena innanför spåret på ena långsidan på exakt samma ställe eller slänga med huvudet så jag behöver visir eller kolla omgivningarna OM det kan finnas något farligt eller bli lätt i framdelen och till och med skrämmas genom att lätta lite på framhovarna - buh! eller dra tyglarna ur händerna på piloten så att denne faller fram eller frusta omotiverat långt ner med huvudet under mycket dramatiska former och på så vis dra tyglarna ur handen på piloten. Klivija är en smart och uppfinningsrik dam! Det som dock är grymt bra med henne är att hon undan för undan har lagt den ena grejen bakom sig. Hon testar i och för sig nya trick, men köper helt enkelt när jag korrigerar henne, vilket ju är super. Vi har fortfarande en del bekymmer med att hon slänger med huvudet när det blir jobbigt, men det händer givetvis också på grund av att jag emellanåt tappar balansen och hårdnar i handen. Jag kan oxå mycket väl förstå att Klivija är rädd om sin mun med tanke på vargtandsresten som drogs ut i höstas. Med tanke på att de andra sakerna gått över finns ingen anledning att tro att detta ska vara annorlunda. Ser redan fram emot nästa träning. Det är bara SÅ kul! Här är en liten film!

6 kommentarer:

  1. Låter bra! Ser fram emot filmen!

    SvaraRadera
  2. Men vart tog filmen vägen då? Vill se NU :-)

    SvaraRadera
  3. Strul strul strul med filmen. Jag klipper ihop i Adobe Premiere Elements och när jag sparade första gången blev den för tung, andra gången blev den extremt lågupplöst man såg varje pixel. Detta är någon slags gyllene medelväg, inte toppen men får duga tills jag hittar bättre alternativ.

    SvaraRadera
  4. Hon kommer bli superflott när formen blir lite stadigare, ska bli kul att prova damen ikväll:-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag är avundsjuk. Vill också rida lektion och bekymra mig över form och takt och små protester.. :-)

    SvaraRadera
  6. Toril, jo jag skrev inte ett inlägg på din blogg utan skickade ett privat meddelande. Jag var inne på Cissis blogg, klickade på din profil - skicka ett meddelande - därefter logga in sen Skicka ett meddelande till VildeKaja. Kom det inte fram? Jag fick inget felmeddelande iaf. Jag kan maila om du skickar din adress till mig: anna.kronlid@telia.com

    SvaraRadera