söndag 28 mars 2010

Träning med bomarbete - la premiere!

ÄNTLIGEN var det dax att plocka fram bommarna på träningen i lördags. Som vi har väntat, både min tränare Anki och jag! Klivija var hur cool som helst när hon såg bommarna, det där har hon varit med om förut. Jag vet iaf att hon är löshoppad på stuteriet där hon var tills hon var tre år. Uppsuttet har hon nog inte gjort något än, men jag tror det passar fröken. Det är bra för henne att koncentrera sig och att använda hjärnan! Passet började med att vi fick jogga fram, själv försöker jag hitta takt, tempo och balans i mitt sits. Denna gång gick det riktigt hyfsat. Behöver tänka på att sträcka på mig, vara stark i magen och få Klivija framför mig. Klivija behöver oxå hitta en jämn takt, bitvis fanns det där i lördags och då är känslan super. Hon slänger fortfarande med huvudet vilket inte underlättar för varken henne eller mig när det gäller balans och takt, men slängandet blir allt mer sällan och några protster syntes inte till alls. Ibland får jag faktiskt påminna mig om att hon inte varit i gång så himla länge, min duktiga prinsessa. Anki hjälper oss verkligen på bästa sätt att utvecklas, jag är verkligen supernöjd med träningsuppläggen! Att rida över bommar är så bra träning! Både Klivija och jag var tvungna att koncentrera oss på uppgiften och då följde sits och takt liksom med. Bomarbetet gör dessutom att man får man så mycket gratis i lösgjordhet. Hade turen att få filmat passet så här kommer ett ihopklipp.

1 kommentar: