söndag 28 mars 2010

Lastträning del 2

Idag passade jag på att lastträna igen. Började med Boss, han nosade bara lite på lämmen och följde sedan med in i transporten för att äta havre. Vid ett tillfälle backade han men när jag höll emot lite i i grimskaftet gick han in igen. Duktig kille! Han är verkligen supertrevlig att hantera.
Lastträningen med Klivija har ett lite annat upplägg. Började med att vi stod framför lämmen men vänd åt sidan från transporten och bad henne koncentrera sig på mig. Därefter gick vi några varv strax nedanför transporten. Efter en stund fick vi åskådare i form av grannens hästar som stod och kollade vilket gjorde Klivija lite spänd och okoncentrerad. Tog det dock bara lungt och lät henne få tid, bad henne sedan att bara stå framför transporten, inget mer. Därefter tog vi en hink med havre och gick in utan problem. Klivija backade också ut idag, fast hon backade hela vägen ut, följde sedan med in igen, började backa lite på nytt men ändrade sig och kom in igen när jag höll emot lite i grimskaftet. Därefter backade jag omgående ut henne och så nöjde vi oss för idag. Duktig tjej, skönt att det gick bra! En liten film på båda pållarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar